Donnerstag, 23. April 2020

Çocukların dileği kabul oldu

20.04.2020
800 metrekarelik dükkanlar bugün açıldı. Yollar araba doluydu. Acaba ne alıyorsunuz?
Hükümet yine konuştu: Maske işine merkez hükümet bakmıyor, bu iş eyalet hükümetlerinin işi ama benim fikrimi soracak olursanız, bizde yeterli maske yok. Kendimizi bir saniye bile güvende hissetmemeliyiz, bakın bu çok önemli. Uyanık ve disiplinli kalmalıyız. Elde ettiğimiz başarıyı yok etmemeliyiz. 

Hastalık sigortamı aradım. Bana maske gönderebilir misiniz, diye sordum. Maalesef bizde de yok, dediler. Daha sonraki içeriği hatırlamıyorum. Konuşma 4 dakika sürmüş.
Araba sigortasını aradım sonra. Bana garaj çıktı, dedim. Araba güvenli mekana geçtiği için sigorta ücretinde indirim yaptılar. C.Ö. sevindiğim olaylara şu an içerliyorum.

İş yerinde mutfakta çalışmaya başladım. Kilerde uzatma kablosu namına bir şey kalmadı. Yürürken zıplıyoruz.
Öğretmen adaylarım, derslerini altlarında eşofmanla ekrandan dinliyorlar. En azından pantolonların ömrü uzadı.
Arkadaşımın yarın iş gereği bir görüşmesi varmış. Dedi ki, çimenlikte buluşacağız. Çimenlikte iki sosyal kurumun görevlisi? Bunun resmini canlandıramadık vallahi zihnimizde. Sanıyorum bize bu yüzden de iki üç saat iş yaptıktan sonra yorgunluk ve uyku çöküyor.

O esnada annem Merkel´e taktı. O alışverişe gidiyormuş ama. Anne, sana yasak değil ki dışarı çıkmak, kendini koruyabildiğini düşünüyorsan sen de git, dedim. Yok, dedi, biraz daha bekleyeyim bakalım. Tabii düşünüyorum ben: Türkiye 65 yaş yasağını kaldırırsa biz burda yandık. Asla durmaz annem evde. Şu çıktı, bu çıktı, ben de çıkarım, der ve çıkar. Çünkü yasaktan önce dizi grubunun evine kaçmıştı.

23 Nisan 2020
Annem eskiden sık sık: Ah bir kalksan yerinden, derdi Atatürk´e. Babama bile demedi bunu. Bense ömrümde bu denli rahat bırakılamayan bir ruhla tanışmadım. Yani bir ruh daha nereye gidebilir, başka hangi boyuta geçebilir kurtulmak için bu kalklardan?

Fakat bugün Atatürk´ün en güzel, en huzurlu dönemini öldüğünü düşünüyorum. Hiç kimseyi duymuyor, kimseyle ilgilenmiyor ve ilgilenmediğini bilmiyor.